Monday 17 May 2010

bismillahirrahim


hihi. looks like a catterpillar..so small~




After 8 months and 2 weeks in als' womb, Peanuts has finally made it through. Alhamdulillah, praise to Allah for this bundle of joy.

"Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat2 yang kasar, dan keras, yang tidak durhaka kpd Allah terhadap apa yang dia perintahkan kpd mereka & selalu mengerjakan apa yang diperintahkan" (at-Tahrim: 6)

insyaAllah, let's remind each other, that in bringing ourselves and our loved ones closer to Allah, we should always treat them dearly, with care and good manners and also with hikmah. fulfilling their haq as just as possible insyaAllah.

"Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya di antara istri-istrimu dan anak-anakmu ada yg menjadi musuh (menjerumuskan utk melakukan perbuatan2 yg tidak dibenarkan oleh agama), maka berhati-hatilah kamu terhadap mereka; dan jika kamu maafkan dan kamu santuni serta ampuni (mereka), maka sungguh, Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang." (at-Taghabun: 14)

can't wait to go back for Summer break to see peanuts, insyaAllah. (aaaa~ my silent scream inside) ^_^


p/s: yaAllah, please help my mak usrah (as old as the term may sound, age wise, she's not that old). i hope she's coping well. berkatilah masanya dan amalnya, permudahkanlah examnya, panjangkanlah attention span utknya and kuatkanlah tubuh badannya so she can work out her plans. Amin...

No comments:

Post a Comment